Presentatie plannen

Het projectteam (Gemeente, Prorail en NS)  heeft haar verdere plannen gepresenteerd over de nieuwe fietsparkeervoorzieningen bij het station. Het college heeft een voorkeur voor variant H. Het eerste summiere ontwerp van variant H zal 8 december worden behandeld in de Raad. Variant H is een uitbreiding van de bestaande fietskelder. Er  is reeds meer ondergrondse ruimte voor de stalling van fietsen voorhanden.

Hoogteverschil
Punten van zorg, zeker ook die van de Fietsersbond, zijn de overbrugging van het hoogteverschil en de stallingsmogelijkheden van diverse soorten fietsen.  Het projectteam heeft het over een trap naar de kelder met daarnaast een fietsgleuf. De oplossing zoals die in Rotterdam – een roltrap speciaal voor fietsen – wordt begroot op ca 1,5 miljoen Euro en past op dit moment volgens de wethouder niet in het budget.  Het projectteam houdt rekening met extra stallingsruimte voor verschillende soorten fietsen, maar kan niet garanderen of dit voldoende zal zijn.

Het plantraject
In 2015 uitwerking ontwerp variant H en vóór december 2015 het bijtrekken van de extra bestaande kelderruimte. In 2016 en later: nieuwbouw van de parkeervoorziening. Daarnaast nog de herinrichting  van de fietsenstalling B-W Laan en Smallepad (2 niveaus stallen). De fietsersbond houdt de nadere detaillering van de nieuwe ontwerpen nauwlettend in de gaten.

Categorieën

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *